filizcelezzetler

>ÇAY SOFRAM 2..

Posted on: March 23, 2010

>

Yaprak sarma..
Yapılışı;Anlatımı biraz zor ama denicem..Yapraklar  buzluktaydı,yazın haşlayıp koymuştum, çözülünce direk sarılabiliyor,tekrar haşlamaya gerek yok
İç malzemesinde, 4 tane iri kuru soğanı rondodan geçirdim,3 su bardağı pirinci yıkadım,soğanı biraz sıvıyağda kavurdum,pirinçleride ekledim,bol nane,çay kaşığının ucuyla tarçın,bir tane limonu sıktım,tuz, karabiber ekledim,baharatlar isteğinize kalmış,biraz piştikten sonra sardım,tencereye sardığım dolmaları dizdim,üzerine dilimlenmiş limon koydum su,tuz ve sıvıyağ gezdirdim,kısık ateşte piştiler..Tencerenin kapağını açmadan soğumasını bekledim,sonra servis tabağına aldım..
Rulo Pasta
Keki için;4 yumurta,3 kahve fincanı şeker,4 kahve fincanı un,kabartma tozu,vanilya Yapılışı;Klasik kek tarifi şeker ve yumurta önden iyice çıpılıyor,diğer malzemelerde ekleniyor..Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine dökülür..Fırın önceden ısıtılacak,180 derecede..Kekimiz en fazla 10 dakika pişicek..Çıkınca çok soğumadan kek kağıtla rulo yapılıp bekletilecek,hamurun form kazanması için..Tekrar açıp üzerine kreması sürülür, bu sefer kağıttan ayırarak rulo yapılır..Üzeri krem şanti ile kaplanır.Ben kremayı hazır kullandım..
Ama evde kendiniz yapmak isterseniz,
Krema;1 litre süte,3 yemek kaşığı un,1 bardak şeker,1 kaşık nişasta eklenir,ocakta pişirilir,en son 100 gr kadar margarin yada tereyağ konur,Kremanız hazırdır isteğe göre krem şanti ile karıştırılabilir…..
Kremanın üzerine muzda konulup sarılabilir,çilek,çikolata v.s..çok pratik ve lezzetli bir tatlı tavsiye ederim..
Turşu Kavurma;
Yapılışı;Her türlü turşu malzemesinden yapıyorum,bu kavurmada yeşil domates,salatalık,havuç turşusu vardı,hepsini ince ince doğradım,iki başa iri soğanıda yarım ay şeklinde kıydım..sıvıyağda önce soğanları soteledim,sonra turşuları ekledim,karabiber serptim,10-15 dakika kısık ateşte pişirdim..soğuyunca servise hazır..Yanlız turşuları doğramadan önce tuzu gitsin diye 1 saat kadar suda bekletin..afiyet olsun..
Tarifleri burada…   >>>>Tahinli kurabiye  ve  >>>>Pastane poğaçası   

                   Tarifini papatya prensesten aldım..Gerçekten lezzetli oluyor..Burada >>>>>   Pazılı,mantarlı gül böreği..

17 Responses to ">ÇAY SOFRAM 2.."

>Hıımm çok süper bir çay sofrası olmuş🙂 Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor…

>canımm en çok pastanı sevdim çok cici:))

>çok güzel bir sofra hazırlamışsın filizcim.ellerine sağlık.bu arada bloğun şablonu çok güzel.siyah şablonu çok beğeniyorum.resimler çok daha canlı çıkıyor.görüşmek üzere canım.öpüyorum.sevgiler.

>oy oy oy diyorum sadece turşu kavurmasını alabilirmiyim en sevdiğim tat gerçi hepsini seviyorum ama o başka benim için canım ellerine sağlıkkk

>selam cok zarif bir masa,cok lezzetli yiyecekler.masallah diyeyim,ellerine saglik,sevgiler.

>Ellerinize sağlık. Çok güzel bir sofra olmuş…

>filizcim ellerine sağlık hepsi çok hoş görünüyo. özellikle yaprak sarma ve rulo pasta…

>Oh oh oh neler yapılmış neler,hepsi birbirinden leziz canım,öğlen saati de yaklaştı şimdi bak canım çekti,ellerine sağlık….

>Filizcim merhaba sayfanı yeni keşfettim harikabir menü ellerine sağlık bende beklerim sevgi ler…

>ay yirim sizin çay sofranızı.o kaçak gelincik mutfağı görürsen kulağından tut blogunun başına oturt bozmasın kafamı:)

>hersey super gorunuyor ellerine saglik…sevgiler…

>kurabiyeler,pasta,gül böreği hepsi harika görünüyor.elinize sağlık

>dün sabah niye erken kalktığın belli oldu…bu lezzetleri hazırlamak için değilmi? harika olmuşlar hepsi…ellerine sağlık…kolay gelsin…

>ah o masada ben de olsaydım

>Canım neler döktürmüşsün böyle.Ellerine kollarına sağlık.Ben sarmaları alayım gerisi size kalsın:)))Masada yok yok yani:)))

>Ben bu sofraya bayildim… hemen oturuyorum sende caylari doldurda gel azcik laflayalim. Ay Filiz sag ol arkadasim halimden anliyorsun demek. Yogunlugumu fark etmissin. Bende hem üzülüyorum hem kiziyorum kendime bloguma ve blog arkadaslarima istedigim zamani ayiramadigima. Bi tembellik bi miskinlik üzerimde sorma. mutlu pazarlar diliyorum sana canim öpüldün

>filizcim sana gelirsem bundan asagi cay sofrani kabul etmem ona gore:))duygu lel

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: